Hinnoittelu
UGC-sisällön tuottaminen on kustannustehokas, mutta hyvin konvertoiva ratkaisu.
Hinta
Kuinka paljon UGC-kampanja maksaa?
User-generated content (UGC) -markkinoinnin kustannukset ja hinnoittelu voivat vaihdella suuresti riippuen kampanjan laajuudesta, tavoitteista ja käytetyistä resursseista. Tässä on yleiskatsaus UGC-markkinoinnin hinnoitteluun ja siihen liittyviin kustannuksiin.
UGC-markkinoinnin kustannukset koostuvat sisällön tuottamisesta sekä sen jakelusta
Karkeasti UGC-markkinoinnissa on kaksi tapahtumaa, jotka aiheuttavat yritykselle kuluva. Ensimmäinen kustannus aiheutuu, kun UGC-sisällöntuottajalle maksetaan sisällön tuottamisesta. Sisällön tuottamisesta voidaan maksaa muutamalla eri periaatteella, jotka käydään pian läpi. Tämän lisäksi toinen kustannus syntyy, kun tuotettua sisältöä jaetaan esimerkiksi sosiaalisen median maksetulla mainonnalla. Toki sisältä voidaan jakaa ilmaiseksi myös orgaanisesti verkkosivuilla tai seuraajille sosiaalisessa mediassa.
UGC-sisällöntuotannon hinnoittelumallit
1. Projektikohtainen hinnoittelu
2. Tuntihinnoittelu
3. Kiinteä hinnoittelu
Kiinteä hinnoittelu tarkoittaa, että palveluntarjoaja määrittelee kiinteän hinnan tietylle palvelulle tai kampanjalle. Tämä voi olla hyödyllistä, kun halutaan selkeästi ennakoitavat kustannukset. Kuvat ja lyhytvideot on hinnoiteltu tavallisesti 50-300€ välille.